Bestyrelsesmøde d. 30. maj 2023

Deltagere: Henning, Claus, Hanne, Henrik, Flemming og Jette
Afbud: Ingen

Referat: Jette

 

 

Referatet er skrevet ind i dagsordenen i kursiv

  1. Siden sidst:
    – Evaluering af mødet i april: selve mødet gik godt, men efterfølgende har et medlem og en suppleant meldt sig ud. De tilstedeværende er enige om, at vi er i bestyrelsen for byens bedste.
    – Videre snak om evt. køb af elektronisk skilt udskydes til efteråret.
    – Fællesgrill i maj: 25 deltagere, hvoraf knap halvdelen var nye – Dejlig aften!
    – Flemming har ideer til indkøb til Myretuen: Balje med hank, stor grensaks, beskær saks, udstyr til grillen, fodbold. Flemming fik lov at indkøbe det ønskede.
    – Opsætning af de nye granitbænke: Claus laver en aftale med Kim om tidspunkt, og melder derefter ud, så andre kan deltage.
  2. Ny konstituering:
    Da medlem, Hanne Blond og suppleant og Jørgen Jensen har meldt sig ud efter sidste møde, har vi brug for at konstituere os igen:
    Claus Ingemann er fortsat formand.
    Suppleant Henning Skov indtræder i bestyrelsen efter Hanne Blond.
    Jette Jørgensen overtager kasserer posten efter Hanne Blond.
    Henrik Pedersen og Steve Rotherforth fortsætter som medlemmer
    Suppleant Flemming Skals fortsætter som suppleant.
    På næste møde vender vi behovet for en ny sekretær, så Jette ikke har 2 poster.
  3.  Hvilke opgaver mangler vi at sætte navn på?
    Bestyrelsen fordeler opgaver imellem sig, som ellers ikke vil blive gjort, nu hvor Hanne og Jørgen er trådt ud.
  4. Fællesgrill, annonceret til Sankthansaften, 23. juni.
    Da kun få af bestyrelsesmedlemmer vil kunne været til stede på Myretuen Sankthansaften, flyttes fællesgrill til ugen efter: fredag den 30. juni, kl. 18. Grillmester: Flemming.
    Det er bestyrelsens indtryk, at mange beboere har andre faste arrangementer den aften + det er tidspunktet for studenterfester.
    Den ændrede dato skal meldes ud på Facebook og i skabet ved Brugsen.
  5. Loppemarked/Sommerfest den 19. august.
    Der har på facebook: ”Eskebjerg- den gode tone”, været et opslag fra Emma i byen om beboernes interesse for et loppemarked. Jette har inviteret Emma til samarbejde med beboerforeningen omkring Loppemarkedet ved Sommerfesten, hvilket Emma har takket ja til.
    Bestyrelsen blev enige om at afholde et ekstra møde, hvor alle kan deltage, tirsdag den 6. juni kl. 19 på Biblioteket.
    Efterfølgende har det vist sig, at Emma har mulighed for at deltage senest kl. 17. Derfor afholdes mødet i 2 etaper: Jette og andre bestyrelsesmedlemmer, der kan, holder møde med Emma kl. 17.
    Derefter holdes møde i bestyrelsen kl. 19.
    6. Beboerforeningens rolle i Eskebjerg.
    Claus blev på et møde i foråret 23, med deltagere fra mange foreninger i Kalundborg Kommune, inspireret til at tænke Beboerforeningens virke mere bredt end nu. Claus fortalte om sine tanker på sidste bestyrelsesmøde. Claus tænker at Beboerforeningen stadig skal lave de gode sociale arrangementer, som nu, men at vores aktiviteter kan udvides.
    Bestyrelsen har tænkt over emnet siden sidste møde, og vil gerne være med til at afsøge mulighederne. Det kan fx være:
    – Fællesråd for alle foreninger i omegnen.
    – Etablering af arbejdsgruppe, der undersøger muligheden for at være medbestemmende over byggeri af boliger ved Forsamlingshuset.
    Claus arbejder videre med sine tanker og vi tager punktet op igen senere.
    7. Mails videresendt fra Hanne vedr. Landdistrikt udvalget.
    Bestyrelses tilslutter sig beslutningen om at det nydannede Lokalråd i Snertinge, Særslev, Føllenslev, får tildelt midler, så de kan få en god proces i gang.
    Eskebjerg Beboerforening har ikke pt. ønsker til Landdistriktsudvalgets økonomiske pulje.

Næste møde: ÆNDRET DATO: MANDAG, den 19. JUNI, kl. 19:00 PÅ BIBLIOTEKET.
Henning medbringer forplejning til mødet.

 

Bogmærk Permalink.

Lukket for kommentarer.