Bestyrelsesmøde 13. maj 2014

Afbud: Kia

Dagsorden

• Siden sidst

Vi er nu 80 medlemmer i vores forening.

Vedr. trafik i Eskebjerg: Hanne har skrevet til Jan Krause igen uden at få svar. Prøver en tredje gang.

8 medlemmer var til Elverfolkets musicalen Matador. Flot og vellykket forestilling med 41 medvirkende. Gruppen mødtes hos Hanne og Kim bagefter til kaffe og kringle.

Vejret var med os Valborg Aften d. 30. april. Vi var 12 (fra 6 forskellige lande..!) og Nils fik god ild i bålet. Busser fortalte levende om traditionen bag Valborg aften, og efterfølgende har vi ikke været hjemsøgt af dæmoner eller uønskede graviditeter. Efter spisningen af den medbragte mad afsluttede vi med kaffe hos Hanne og Kim.

Ingen tilslutning til Halløj På Falderebet, der også havde en vel kort tilmeldingsfrist. Steve kontakter Anne Marie Helger om en evt. forestilling i Eskebjerg i foråret 2015.

• Landdistriktsmidler

Der er møde i Landdistriktsudvalgets gruppe Nord d. 20. maj, hvor der bl.a. skal fordeles midler fra puljen på kr. 67.000,-. Vi vil i Eskebjerg Beboerforening søge om penge til en grill til Myretuen (fremstilles i Jyderup Statsfængsel) og til musikken til sommerfesten. Er der ikke ’trængsel’ af ansøgninger, søger vi også til flagstang og frugtbuske til Myretuen.

• Sommerfest 16. august.

Der vil være en del forberedelse som vi gennemgår og fordeler ved næste bestyrelsesmøde, bl.a. Oppyntning – Grill – Telte – Bagning – klargøring af arealet – spil – skattejagt – Hatten rundt, o.m.a.  Vi kontakter hjælpere udenfor bestyrelsen.

• Myretuen – beskæring/rydning til ’bærhave’

Hanne finder dato for arbejdseftermiddag en mandag eller onsdag, hvor vi får ’pillet’ små ahorntræer og slået græs ned på et område nord/øst for fodboldbanen til forberedelse for bærbuske. Tanken er at sætte rækker af ribs, solbær, stikkelsbær, mm som byens borgere frit kan plukke af. Vi skal ha’ plantet pilehegn mellem denne bærhave og fodboldbanen, så ungernes fodbolde ikke triller hele vejen ned ad skråningen.

Efter arbejdet byder beboerforeningen på grillpølser.

• Evt.

Hanne undersøger detaljer om turen til Saltbækvig og laver opslag.

Næste møde: Tirsdag d. 10. juni hos Steve

Bogmærk Permalink.