Bybilleder

HVORDAN VAR DET NU DET VAR? ESKEBJERG FØR OG NU. Eskebjerg var, som mange andre landsbyer, et sted med købmand, slagter, bager, barber og tøjbutikker. Der var smed, tømrer, maler, cykel- og maskinværksted. Der var et par banker og sågar en jernbanestation med posthus. intet af dette er der mere. I dag er der er en Dagli'Brugs, et bibliotek og en benzintank, og det er i dag ikke så ringe for en lille landsby. Når folk mødes snakkes der dog fortsat om f.eks. ”huset overfor slagteren” og specielt indflyttere står som spørgsmålstegn, der er jo ingen slagter i byen. I denne billedeserie forsøger vi at råde bod på dette. Jernbanen er dog for længst nedlagt så nye lokomotiver kan ikke vises. Med hjælp fra lokalhistorisk arkiv i Svebølle og et par fotointeresserede indbyggere, som også er medlemmer i Kalundborg Fotoklub, er disse billeder blevet til.