Trafikken i Eskebjerg – Nu sker der noget

Som det kan ses på kortene (under artiklen) vil der komme flere bump i Eskebjerg by. Vi forventer også hastigheds nedsættelse til påbudt 40 km/t.
Hvis nogen har kommentar til disse placeringer, skal der rettes henvendelse til Holia (Holia.Hamadi@kalundborg.dk) inden d. 16. oktober.

Hvis I har bemærkninger, vil vi også gerne vide det, så vi i bestyrelsen kan følge med i planlægningen. I kan også sende her til mig, så sender jeg videre. (hanne@klima2000.dk)

Det fremgår ikke af mails fra Holia Hamadi om vi får rød asfalt indenfor vejstriberne for markering af plads for gående og cyklister. Der er heller ikke på nuværende tidspunkt taget stilling til sikring af busholdepladser.
Ved møde med Holia og Jytte Ørum Nørup i august her i Eskebjerg talte vi om mulighed for fortov på Eskebjergvej fra Vilhelmshøjvej til busholdepladsen ved Myrehøj og Preben på Eskebjergvej 60 ville gerne give lidt af sin grund ved busholdepladsen der. Vi drøftede også muligheden for en løsning ved 5-krydset (v/Vænget) hvor man kunne lukke Posthusvej ved Eskebjerg og udnytte de grønne arealer til busholdepladser. Disse foranstaltninger må dog nok vente til 2018, da det næppe kan udføres for de midler, der er afsat til os i 2017.